Huisstijl

Wat verstaan we eigenlijk onder een huisstijl ontwikkeling?

Waar we het bij merkidentiteit hadden over de tekstuele uitwerking van de persoonlijkheid van jouw merk, gaat het bij de huisstijl over het visuele aspect. Naast de inhoudelijke boodschap die je verteld, is het ook verstandig om consistent te zijn in het visuele component. De huisstijl dus! Binnen de huisstijl vallen onderdelen zoals het logo, aanverwante vormen, het kleurgebruik, het lettertype en de beeldenbank. Dit alles wordt dan gedocumenteerd in een overzichtelijk huisstijlhandboek.

Wat komt er aan bod binnen het traject van een huisstijl ontwikkeling?

Logo ontwikkeling

Een logo is het eerste wat jouw doelgroep gaat herkennen aan jouw merk. Deze moet dus uniek en doeltreffend zijn én volledig aansluiten bij jouw merkidentiteit.

Huisstijlhandboek uitwerken

Natuurlijk heb je meer dan alleen een logo nodig om te kunnen communiceren naar jouw doelgroep. We ontwikkelen een compacte styleguide voor je, waarin alle visuele uitwerkingen van jouw merk zijn opgenomen.

Uitwerken van stationary kit

Om een beeld te krijgen van hoe jouw logo eruitziet op bijvoorbeeld merchandise, presentaties of visitekaartjes werken we deze ook voor je uit. Dat geeft toch altijd een beter beeld dan een plat logo op eenwit vel papier.

En waarom zou ik een huisstijl moeten ontwikkelen voor mijn merk?

Vaak komt er emotie los bij het zien van visuele aspecten. Zo is bijvoorbeeld kleurenpsychologie een feitelijke onderbouwing hiervan! Om jouw merk te kunnen onderscheiden en de merkidentiteit tot uiting te laten komen, is het van belang om deze visuele componenten uit te werken. Het logo, de typografie en de kleuren zijn de visuele weerspiegeling van de persoonlijkheid van jouw merk. Dit moet dus in lijn liggen met de boodschap die jij wil overbrengen naar je doelgroep. Nouja, niets moet, maar het zou wel ons advies zijn. Zo bouw je ook visueel aan je herkenbaarheid!

Maar waarom moet ik dan eigenlijk een merkidentiteit én een huisstijl hebben?

Goede vraag! Zoals we al eerder hebben aangegeven is consistentie in je communicatie belangrijk. Door herhaling blijft de boodschap beter hangen bij de doelgroep die jij aan wil spreken met je merk. Binnen je doelgroep heb je vaak een tweesplitsing in mensen die een voorkeur hebben aaneen tekstuele boodschap of mensen die juist veel visueler zijn ingesteld. Daarom is het belangrijk om deze beide basissen helder te hebben voor jouw merk. Zo is de kans groter dat je jouw gehele doelgroep aanspreekt met jouw boodschap. Zowel visueel als tekstueel!

Voor wie hebben we eerder een huisstijl mogen ontwikkelen?

Grafische uitwerking van lokale elementen op jute tassen voor Detail4Retail

Grafische uitwerking van lokale elementen op jute tassen voor Detail4Retail

Een compleet huisstijltraject inclusief marketing & communicatie strategie voor Kopak B.V.

Een compleet huisstijltraject inclusief marketing & communicatie strategie voor Kopak B.V.

Ontwikkeling van op maat gemaakte Ganzenborden voor Local Loyalty Group

Ontwikkeling van op maat gemaakte Ganzenborden voor Local Loyalty Group

Lokale bier- & wijnmerken voor De Geneughten

Lokale bier- & wijnmerken voor De Geneughten

Huisstijl update voor Tobe Sales

Huisstijl update voor Tobe Sales

Mogen we jouw merk verder helpen met een passende huisstijl?


Het visueel uitdragen van jouw merk is één van de belangrijkste herkenningspunten voor jouw doelgroep. Een huisstijl moet uniek, weldoordacht en vooral doeltreffend zijn. Wij helpen je graag om hier visuele handen en voeten aan te geven. Laat hieronder je vraag of opmerking achter en we nemen zo snel mogelijk contact met je op. Je mag natuurlijk ook altijd direct contact met ons opnemen via onderstaande gegevens. We staan voor je klaar!

T 085 782 1401

E info@themountainfox.nl

Bedankt! We hebben je bericht ontvangen, we nemen zo spoedig mogelijk contact op!
Oeps, er is iets niet goed gegaan. Probeer het nog eens!

Interesse in een

andere dienst van

the mountain fox?

Merkidentiteit

Merkidentiteit

Bij een merkidentiteit denkt men vaak aan een logo en een huisstijl. Eigenlijk is het nog een stap daarvoor: wat zijn de kernwaarden van jouw bedrijf? Wat wil je uitdragen? Hoe wil je bekend staan? Een sterke basis om uiteindelijk de visuele uitstraling aan te kunnen koppelen.

Marketing & Communicatie strategie

Marketing & Communicatie strategie

Het is tijd om jouw merk aan de wereld te laten zien! Maar op welke manier kun je het beste jouw doelgroep bereiken? Met een op maat gemaakte marketing & communicatie strategie gaan we inzichtelijk maken waar jouw doelgroep zich bevindt, hoe je hen het beste kunt benaderen en met welke kanalen dit het beste te realiseren is.

Instore communicatie

Instore communicatie

Hoe zorg je ervoor dat jouw merk eruit springt in het geweld van alle offline reclame? Vooral als je merk in een winkel staat, is het belangrijk om de juiste personen naar jouw product te trekken. Met instore communicatie kijken we hoe we jouw fysieke product kunnen laten opvallen binnen al het ‘Retail geweld’.

Online communicatie

Online communicatie

Jouw product of dienst moet zijn plekje gaan veroveren in de markt. Aangezien tegenwoordig steeds meer tijd online wordt gespendeerd door consumenten, is het belangrijk om hier ook jouw merk op een juiste manier uit te dragen. In de breedste zin van het woord: van Social Media tot website ontwikkeling.