Een compleet huisstijltraject inclusief marketing & communicatie strategie voor Kopak B.V.

Onze klant Kopak is een specialist op het gebied van direct mailing, grootformaat print en fulfilment die al een flink aantal jaren meedraait. Zij vonden het belangrijk om hun huisstijl een keertje onder de loep te nemen. Hiervoor hebben zij ons gevraagd om dit voor hen op te pakken. Daarnaast heeft Kopak de vraag bij ons neergelegd om een nieuwe website te ontwikkelen. Natuurlijk om hier de vernieuwde huisstijl in door te voeren, maar ook om deze gebruiksvriendelijker te maken en hoger te laten ranken binnen Google (SEO). Tot slot hebben zij de vraag gesteld of wij hen konden helpen meteen marketing & communicatie strategie om bij de juiste doelgroep onder de aandacht te komen. Tegen zo’n uitgebreide opdracht zeiden wij natuurlijk geen nee!

Wat hebben wij voor Kopak onder andere mogen doen?

Huisstijl ontwikkeling

Een update van het logo en de huisstijl naar nieuwe visuele elementen. Een slag om de merkidentiteit nog herkenbaarder te maken!

Website ontwikkeling

Een website ontwikkelen die gebruiksvriendelijker en visueel sterk onderbouwd is, met een betere SEO waarde en complete informatie.

Marketing & communicatie strategie

Van het uitwerken van customer journeys tot aan het drijven van Social Media marketing om de doelen van Kopak te vervullen.

Herkenbare visuele

aspecten binnen de huisstijl

Het beeldmerk van Kopak is vanaf het begin af aan duidelijk en sterk weggezet. Door het duidelijke karakter is het ook erg herkenbaar voor de klanten van Kopak. Dit leek ons dus een solide basis om de rest van de huisstijl mee op te kunnen zetten en in een nieuwer jasje testeken. We zijn dus aan de slag gegaan om nieuwe visuele aspecten uit het logo te halen, waarmee we een vernieuwde huisstijl hebben opgezet. Alle nieuwe aspecten hebben we gebundeld in een huisstijlhandboek. Hierin hebben we ook het gebruik van deze visuele aspecten uitgelegd, bijvoorbeeld in het kader van fotografie. Na de presentatie aan de klant, mochten we de huisstijl gaan toepassen in één van de leukste huisstijl uitingen (if you ask us): de website!

En dan…

Een nieuwe en

verbeterde website!

Voor de nieuwe website voor Kopak was het belangrijk om te stijgen in de vindbaarheid via Google (SEO), de bezoekers langer op de website te houden en een completer beeld te schetsen van de business en alle bijhorende mogelijkheden. Met dit in ons achterhoofd zijn we gestart met het gehele traject: stap 1 = wireframe, stap 2 = webdesign en stap 3 = technische realisatie. Tijdens dit traject hebben we met verschillende derden gewerkt om het beste resultaat te garanderen. Kopak werkt bijvoorbeeld al een aantal jaren samen met een vaste partner voor SEA, waardoor het ook belangrijk was om met hen af te stemmen welke pagina’s gekoppeld moesten worden aan de tekstadvertenties en wat er op welke tijd stond te gebeuren met de website. Zo hebben zij op de achtergrond ook alles in juiste banen kunnen leiden. ‘Cause teamwork makes the dream work!

Ben je benieuwd naar hoe de uiteindelijke website eruit ziet? Door op onderstaande button te klikken, ga je naar de website van Kopak.

De basis staat.

Nu mag de boodschap

verder verspreid worden.  

Als business-to-business (B2B) bedrijf wil je natuurlijk goed zichtbaar zijn bij huidige klanten, prospects en eventuele new business klanten. Daarnaast is het in de huidige arbeidsmarkt belangrijk om jezelf te profileren als enthousiaste werkgever! Deze verschillende doelgroepen moeten dus opgenomen worden in de marketing & communicatie strategie. Ook is de aanvliegroute en touchpoints van deze doelgroepen anders! Een leuke uitdaging dus om dit in kaart te brengen. Om de gehele route in beeld te brengen die de verschillende groepen (kunnen) doorlopen, hebben we customer journeys gemaakt. Zo kunnen we duidelijke lijnen maken die we voor de verschillende doelgroepen uitzetten en de passende marketing kanalen daaraan koppelen. De tone-of-voice kan ook verschillen per doelgroep, dus dit wordt ook in de strategie vastgelegd. Vanuit het plan hebben we de verdere uitrol opgepakt en de gekozen kanalen ingericht.

Vanaf januari 2021 zijn wij de samenwerking gestart met TMF met het opzetten van een compleet nieuwe marketingplan. TMF heeft alles van A-Z geregeld om te komen tot een maximaal resultaat. Van het optimaliseren en posten van socials op diverse kanalen tot het compleet ontwikkelen en realiseren van onze nieuwe website. Van ontwerp, teksten, foto’s tot en met de optimalisatie van SEO en vindbaarheid via Google add words. TMF heeft alles in huis om ons volledig te ondersteunen in al onze marketing activiteiten!

Koert van de Kerkhof

Eigenaar @ Kopak BV

"

Wil je meer weten over een compleet traject, zoals we bij Kopak hebben mogen doen?  

Huisstijl, website ontwikkeling, marketing & communcatie strategie en alles wat erbij komt kijken. Een prachtige opdracht waar we met veel plezier en enthousiasme aan hebben gewerkt. Heb jij ook eenopdracht waarbij we jouw bedrijf verder mogen helpen? Laat het ons vooral weten en we gaan samen met jou kijken wat het beste werkt voor jouw merk!

T 085 782 1401

E info@themountainfox.nl

Bedankt! We hebben je bericht ontvangen, we nemen zo spoedig mogelijk contact op!
Oeps, er is iets niet goed gegaan. Probeer het nog eens!

Interesse in een

andere case?

Website ontwikkeling voor Localty

Website ontwikkeling voor Localty

Voor Localty zijn we aan de slag gegaan met het ontwikkelen van een hedendaagse en passende website voor hun business. Het was belangrijk om de creativiteit van het bedrijf voor zich te laten spreken. Zou dat gelukt zijn?

Huisstijl update voor Tobe Sales

Huisstijl update voor Tobe Sales

De oude huisstijl in een nieuw jassie, dat was de vraag vanuit Tobe Sales. Daar gingen we maar al te graag mee aan de slag! We zijn begonnen met de propositie nog eens goed onder de loep te nemen en daarna de doorvertaling te maken in de huisstijl. Benieuwd hoe we dat hebben aangepakt?

Lokale bier- & wijnmerken voor De Geneughten

Lokale bier- & wijnmerken voor De Geneughten

Voor diverse lokale supermarkten hebben we een eigen bier- of wijnmerk mogen ontwikkelen als lokaal assortiment. Van ontwikkeling van de huisstijl tot aan de presentatie op de winkelvloer; alle stappen hebben we mogen doorlopen. We presenteren een greep uit de leukste opdrachten en nemen je mee in de stappen binnen het proces!

Lokaal spaarconcept met JBL producten voor Detail4Retail

Lokaal spaarconcept met JBL producten voor Detail4Retail

Detail4Retail is een specialist in spaarconcepten voor de lokale supermarktbranche. Om deze spaarconcepten in de markt te kunnen zetten, moeten er verschillende materialen worden voorbereid. De JBL spaarcampagne was één van de hoogtepunten in het assortiment van Detail4Retail waar wij aan mochten meewerken. We vertellen je er graag meer over!

Ontwikkeling van op maat gemaakte Ganzenborden voor Local Loyalty Group

Ontwikkeling van op maat gemaakte Ganzenborden voor Local Loyalty Group

Een lokaal Ganzenbord spel, wie wil die nou niet in zijn kast hebben liggen? De Local Loyalty Group heeft dit concept naar de winkelvloer gebracht en ons gevraagd om hier een stijl voor te ontwikkelen. Belangrijk binnen dit concept dat de lokale factoren de hoofdrol spelen. En of we die de hoofdrol hebben gegeven…

Grafische uitwerking van lokale elementen op jute tassen voor Detail4Retail

Grafische uitwerking van lokale elementen op jute tassen voor Detail4Retail

Onze klant Detail4Retail is een specialist in lokale marketingconcepten. Één van de succesvolle concepten zijn de lokale bigshoppers en jute tassen. Om deze te voorzien van een op maat gemaakt (lokaal) design, vliegen ze de hulp van onze vossen in. En dat resultaat is zeker iets om trots op te zijn!