Lokaal spaarconcept met JBL producten voor Detail4Retail

We mogen in onze handjes knijpen met onze klant Detail4Retail. Zij zijn een specialist in het ontwikkelen van spaarconcepten voor de supermarktbranche, gericht op de lokale ondernemers. En ze kloppen altijd aan bij the mountain fox om mee te denken over de visuele uitwerking van deze concepten. Natuurlijk hoeven we niet alleen mee te denken, maar mogen we het ook uitwerken! Één van de concepten die voor ons het meeste is bijgebleven, is het JBL concept. We vertellen je graag wat we hiervoor hebben gedaan!

Wat hebben we voor het JBL spaarconcept mogen doen?

Stijl bepaling

Aan de hand van de brandguide van JBL hebben we de stijl mogen bepalen van het in te zetten spaarconcept.

Opmaak 2D instore communicatie

De akkoord bevonden stijl hebben we mogen vertalen naar diverse 2D instore communicatie materialen, zoals spaarkaarten, posters en gangborden.

Ontwikkeling 3D instore communicatie

Naast de 2D materialen hebben we ook 3D materialenmogen ontwikkelen, zoals een showdisplay en een gigantische koptelefoon vooraan het plafond.

Het is een kwestie

van stijl…

Wanneer je met een merk als JBL werkt, staan er natuurlijk al een heel aantal zaken vast. De brandguide moet zeer precies orden opgevolgd en er is (relatief) weinig ruimte om onze eigen creativiteit erin kwijt te kunnen. Toch is het een leuk en uitdagend proces om binnen deze kaders een verrassende en pakkende stijl op te zetten. Rondom een spaarcampagne is toch andere communicatie nodig dan in bijvoorbeeld een standaard flyer van JBL. We hebben dus binnen de lijnen van de brandguide een goed conceptvoorstel kunnen doen, waarmee we uiteindelijk de verdere instore communicatie materialen hebben uitgewerkt.

De eerste

uitingen opmaken

Nadat de stijl was bepaald en het conceptbeeld akkoord was bevonden, zijn we aan de slag gegaan met het opmaken van de eerste instore communicatie materialen. Voor een spaarcampagne is de spaarkaart éénvan de belangrijkste uitingen. Op de spaarkaart kan de consument het gehele assortiment zien van de te sparen producten, wordt de actie uitgelegd en wordende spaarzegels verzameld. Kortom: veel verschillende zaken moeten worden gecommuniceerd op een relatief klein oppervlak, aangezien de spaarkaart van A6 formaat is. Altijd een leuke uitdaging als je het ons vraagt! Door onze brede ervaring in het designen van spaarconcepten hebben we ook deze materialen voor JBL opeen juiste manier weg kunnen zetten, naar tevredenheid van de klant.

And now the

real fun starts!

Om het JBL spaarconcept een volledige en opvallende uitstraling te geven op de winkelvloer, met de juiste attentiewaarde, hebben we ook de vraag gekregen om een showdisplay en een échte eye-catcher te ontwikkelen. Het showdisplay moest de consument informeren over het assortiment wat verkrijgbaar was in het spaarconcept. Aangezien de artikelen van JBL te waardevol waren om in het display zelf te presenteren, werden deze uitgegeven bij de servicebalie. Om toch wat body te creëren in de supermarkt, hebben weervoor gekozen om een showdisplay te maken van 40 bij 60 cm. Het mag door de grootte van de supermarkt natuurlijk niet wegvallen en het moet in het oogspringen bij de consument. En of we het in het oog hebben laten springen! We hebben namelijk een gigantische 3D plafondhanger gemaakt van één van de koptelefoons uit het assortiment. Een leuke klus waar we onze creativiteit de vrije loop hebben laten gaan en onze technische hersenen hebben laten kraken. Naast dat het idee tof was, moest natuurlijk de constructie technisch goed in elkaar zitten. And we did it!

Samen met TMF hebben we een fantastische spaarcampagne opgezet voor JBL. Van het ontwerpen van een retail display met alle uitingen van JBL, tot het uitwerken van een 3D plafondhanger van een enorme koptelefoon. Alles is mogelijk en niets is te gek! TMF heeft alle expertise in huis en heeft in dit proces 100% met ons meegedacht.

Sharon Stupers

Project manager JBL @ Detail4Retail

"

Wil je meer weten over de spaarconcepten die we hebben ontwikkeld?  

We praten je er graag over bij! We hebben namelijk al meer dan 40 spaarconcepten mogen ontwikkelen voor Detail4Retail, dus we kunnen zo nog een aantal mooie voorbeelden met je delen. Laat even een berichtje achter en we spreken je snel! Je kunt natuurlijk ook zelf even contact opnemen met ons door onderstaande gegevens. Net zo gemakkelijk!

T 085 782 1401

E info@themountainfox.nl

Bedankt! We hebben je bericht ontvangen, we nemen zo spoedig mogelijk contact op!
Oeps, er is iets niet goed gegaan. Probeer het nog eens!

Interesse in een

andere case?

Complete vormgeving & productie van het lokale Winterdorp voor PLUS Ammerlaan

Complete vormgeving & productie van het lokale Winterdorp voor PLUS Ammerlaan

PLUS Ammerlaan in Udenhout wilde graag hun klanten tijdens de feestdagen verblijden met een lokale give-away. Het idee van het Winterdorp was geboren. Wij kregen de vraag of we hiervoor de illustraties, de productie en het POS materiaal wilden ontwikkelen. Maar al te graag natuurlijk! En we zijn erg blij met het eindresultaat…

Website ontwikkeling voor Localty

Website ontwikkeling voor Localty

Voor Localty zijn we aan de slag gegaan met het ontwikkelen van een hedendaagse en passende website voor hun business. Het was belangrijk om de creativiteit van het bedrijf voor zich te laten spreken. Zou dat gelukt zijn?

Huisstijl update voor Tobe Sales

Huisstijl update voor Tobe Sales

De oude huisstijl in een nieuw jassie, dat was de vraag vanuit Tobe Sales. Daar gingen we maar al te graag mee aan de slag! We zijn begonnen met de propositie nog eens goed onder de loep te nemen en daarna de doorvertaling te maken in de huisstijl. Benieuwd hoe we dat hebben aangepakt?

Lokale bier- & wijnmerken voor De Geneughten

Lokale bier- & wijnmerken voor De Geneughten

Voor diverse lokale supermarkten hebben we een eigen bier- of wijnmerk mogen ontwikkelen als lokaal assortiment. Van ontwikkeling van de huisstijl tot aan de presentatie op de winkelvloer; alle stappen hebben we mogen doorlopen. We presenteren een greep uit de leukste opdrachten en nemen je mee in de stappen binnen het proces!

Een compleet huisstijltraject inclusief marketing & communicatie strategie voor Kopak B.V.

Een compleet huisstijltraject inclusief marketing & communicatie strategie voor Kopak B.V.

Kopak is een specialist op het gebied van direct mailing, grootformaat print en fulfilment die al een flink aantal jaren meedraait. De huisstijl van Kopak stond al een tijdje en was klaar voor een opfrisbeurt. Daarnaast liet de website nog wat te wensen over en moest op verschillende vlakken worden verbeterd. TMF is hier met een frisse blik mee aan de slag gegaan. En op het eindresultaat zijn we best een beetje trots…

Ontwikkeling van op maat gemaakte Ganzenborden voor Local Loyalty Group

Ontwikkeling van op maat gemaakte Ganzenborden voor Local Loyalty Group

Een lokaal Ganzenbord spel, wie wil die nou niet in zijn kast hebben liggen? De Local Loyalty Group heeft dit concept naar de winkelvloer gebracht en ons gevraagd om hier een stijl voor te ontwikkelen. Belangrijk binnen dit concept dat de lokale factoren de hoofdrol spelen. En of we die de hoofdrol hebben gegeven…

Grafische uitwerking van lokale elementen op jute tassen voor Detail4Retail

Grafische uitwerking van lokale elementen op jute tassen voor Detail4Retail

Onze klant Detail4Retail is een specialist in lokale marketingconcepten. Één van de succesvolle concepten zijn de lokale bigshoppers en jute tassen. Om deze te voorzien van een op maat gemaakt (lokaal) design, vliegen ze de hulp van onze vossen in. En dat resultaat is zeker iets om trots op te zijn!