Ontwikkeling van op maat gemaakte Ganzenborden voor Local Loyalty Group

Local Loyalty Group is een groep van 5 bedrijven die specialist zijn in lokale marketing voor de supermarktbranche. Door diverse touchpoints bieden zij een op maat gemaakt marketingplan aan, specifiek voor de lokale supermarktondernemer. Één van de touchpoints die LLG uitlicht is: ‘Laat lokale trots zien’. Binnen deze touchpoint hebben ze een aantal concepten in het assortiment, waaronder Lokaal Ganzenbord. Dit concept hebben ze eerder in de markt gezet, maar merkte dat het niet helemaal aansloeg bij de consumenten in de winkel. Zij hebben ons gevraagd om een nieuwe stijl te ontwikkelen voor dit concept en verder door te voeren in alle verschillende uitingen. Hier gingen we vliegensvlug met veel enthousiasme mee aan de slag!

Hoe hebben we dit project ‘aangevlogen’?

Stijl bepaling

Hoe moet het concept eruit zien en welke elementen moeten lokaal vertaald kunnen worden? Vragen waar wij mee aan de slag mochten!

Ontwikkeling online communicatie

Van Social Media posts tot een gepersonaliseerd gifje; alles om het concept ook online een goede uitstraling mee te geven.

Opmaak instore communicatie materialen

Op de winkelvloer moeten de materialen natuurlijk ook een gelikt uiterlijk hebben. Daar hebben we ook aan mogen bijdragen!

Een stijlbepaling met

een lokaal tintje

Vanuit de leverancier van het Ganzenbord, was er al een eerder concept gemaakt voor het spel en de POS materialen. Aangezien de klant hier niet geheel enthousiast over was, hebben ze ons gevraagd om hier een revisie voor te maken. Met een duidelijke briefing gingen we hiermee aan de slag! Met gebruik van een tekentablet hebben we een nieuw conceptbeeld ontworpen en voorgesteld aan Local Loyalty Group. Ze waren zeer te spreken over de stijl en hoe we de verschillende lokale elementen hadden verwerkt in het concept. Na het akkoord bevinden van het conceptbeeld, mochten we aan de slag met de verdere uitrol van het concept.

Lokale online zichtbaarheid

Omdat het Ganzenbord concept ingezet zou worden bij lokale supermarkten en zij ook online aandacht wilde besteden aan het concept, was het belangrijk om ook hiervoor pakkende materialen te ontwikkelen. Hierin was het lokale tintje ook weer het uitgangspunt van de materialen. Zo hebben we een aantal social media posts opgemaakt die de lokale supermarkt op hun social media kunnen delen. Deze worden op maat voor hen opgemaakt, met alle lokale elementen hierin verwerkt. Daarnaast heeft onze mastermind in animaties ook een tof gepersonaliseerd gifje opgemaakt. Dit kan ook gebruikt worden op Socialmedia of via narrowcasting uitgezonden worden op de schermen in de winkel. Met bewegend beeld komt een concept toch altijd meer tot leven. Vooral met de speelse gansjes van het lokale Ganzenbord!

Instore communicatie

materialen

Om het concept goed aan te laten slaan bij de klanten van de lokale supermarkt, is het natuurlijk fantastisch om uit te kunnen pakken met instore POS materialen. En dat hebben we gedaan! Naast de standaard POS materialen zoals de spaarkaarten, posters en het display hebben we meerdere out-of-the-box materialen ontwikkeld. Zo hebben we een XXLGanzenbord gemaakt, waarop de klanten van de supermarkt zelf het spel kunnen spelen op bijvoorbeeld de parkeerplaats. Ook hebben we een foto-lifesizer gemaakt waarbij kinderen (of volwassenen) hun hoofd door een gat kunnen steken en als gansje op de foto worden gezet. Alles om het concept zo interactief mogelijk te maken op de winkelvloer!

TMF heeft de perfecte vertaalslag weten te maken voor ons ganzenbord project! Mét behoud van de aspecten en elementen die voor ons belangrijk waren in het ontwerp.

Fleur Smits

Concept development manager @ Local Loyalty Groupl

"

Heb je vragen over deze case?

Laat het ons dan vooral weten! Laat een berichtje achter via het contactformulier. Of neem direct contact met ons op via onderstaande gegevens. We zijn benieuwd naar je vragen!

T 085 782 1401

E info@themountainfox.nl

Bedankt! We hebben je bericht ontvangen, we nemen zo spoedig mogelijk contact op!
Oeps, er is iets niet goed gegaan. Probeer het nog eens!

Interesse in een

andere case?

Complete vormgeving & productie van het lokale Winterdorp voor PLUS Ammerlaan

Complete vormgeving & productie van het lokale Winterdorp voor PLUS Ammerlaan

PLUS Ammerlaan in Udenhout wilde graag hun klanten tijdens de feestdagen verblijden met een lokale give-away. Het idee van het Winterdorp was geboren. Wij kregen de vraag of we hiervoor de illustraties, de productie en het POS materiaal wilden ontwikkelen. Maar al te graag natuurlijk! En we zijn erg blij met het eindresultaat…

Website ontwikkeling voor Localty

Website ontwikkeling voor Localty

Voor Localty zijn we aan de slag gegaan met het ontwikkelen van een hedendaagse en passende website voor hun business. Het was belangrijk om de creativiteit van het bedrijf voor zich te laten spreken. Zou dat gelukt zijn?

Huisstijl update voor Tobe Sales

Huisstijl update voor Tobe Sales

De oude huisstijl in een nieuw jassie, dat was de vraag vanuit Tobe Sales. Daar gingen we maar al te graag mee aan de slag! We zijn begonnen met de propositie nog eens goed onder de loep te nemen en daarna de doorvertaling te maken in de huisstijl. Benieuwd hoe we dat hebben aangepakt?

Lokale bier- & wijnmerken voor De Geneughten

Lokale bier- & wijnmerken voor De Geneughten

Voor diverse lokale supermarkten hebben we een eigen bier- of wijnmerk mogen ontwikkelen als lokaal assortiment. Van ontwikkeling van de huisstijl tot aan de presentatie op de winkelvloer; alle stappen hebben we mogen doorlopen. We presenteren een greep uit de leukste opdrachten en nemen je mee in de stappen binnen het proces!

Lokaal spaarconcept met JBL producten voor Detail4Retail

Lokaal spaarconcept met JBL producten voor Detail4Retail

Detail4Retail is een specialist in spaarconcepten voor de lokale supermarktbranche. Om deze spaarconcepten in de markt te kunnen zetten, moeten er verschillende materialen worden voorbereid. De JBL spaarcampagne was één van de hoogtepunten in het assortiment van Detail4Retail waar wij aan mochten meewerken. We vertellen je er graag meer over!

Een compleet huisstijltraject inclusief marketing & communicatie strategie voor Kopak B.V.

Een compleet huisstijltraject inclusief marketing & communicatie strategie voor Kopak B.V.

Kopak is een specialist op het gebied van direct mailing, grootformaat print en fulfilment die al een flink aantal jaren meedraait. De huisstijl van Kopak stond al een tijdje en was klaar voor een opfrisbeurt. Daarnaast liet de website nog wat te wensen over en moest op verschillende vlakken worden verbeterd. TMF is hier met een frisse blik mee aan de slag gegaan. En op het eindresultaat zijn we best een beetje trots…

Grafische uitwerking van lokale elementen op jute tassen voor Detail4Retail

Grafische uitwerking van lokale elementen op jute tassen voor Detail4Retail

Onze klant Detail4Retail is een specialist in lokale marketingconcepten. Één van de succesvolle concepten zijn de lokale bigshoppers en jute tassen. Om deze te voorzien van een op maat gemaakt (lokaal) design, vliegen ze de hulp van onze vossen in. En dat resultaat is zeker iets om trots op te zijn!