Instore communicatie

Wat is instore communicatie?


Onder instore communicatie verstaan wij alles wat jouw merk laat opvallen tussen de andere merken in de winkel. De huisstijl van jouw merk is hiervoor de basis. Het belangrijkste doel van instore communicatie is dus ook het verleiden van de consument naar jouw product. Vaak wordt dit aan de hand van instore POS materialen uitgewerkt. De mogelijkheden hierin zijn eindeloos! We tekenen soms buiten de lijntjes, dus we spreken graag onze creativiteit aan. Natuurlijk moet het wel aansluiten bij jouw merk en doelgroep. Anders gaat het zijn doel voorbij. En dat willen we niet!

Hoe vliegen we de ontwikkeling van instore communicatie aan?

Conceptontwikkeling & analyse

Wie is je doelgroep? Wat is zijn de USP’s van jouw merk? Hoe kunnen we deze combineren en het juiste beeld creëren waarvan jouw doelgroep enthousiast wordt? Dit alles wordt gevangen in het concept en gepresenteerd.

Grafische uitwerking

Het concept krijgt voor- en achterpootjes en wordt verder uitgewerkt. De elementen vinden zijn plaats in de verschillende uitwerkingen. Displays, 3D plafondhangers, lifesizers; alles voor de juiste communicatie inde winkel!

Druktechnische afronding

Het creatieve gedeelte is gebeurd. Nu moeten de bestanden natuurlijk nog druktechnisch in orde worden gemaakt om verwerkt te kunnen worden. Alle juiste lijntekeningen worden gecheckt, de afloop wordt ingesteld en alle documenten worden voor de laatste keer gecontroleerd. Op naar de productie!

Waarom is instore communicatie belangrijk?

In een winkel vecht ieder merk voor zijn plekje in het schap. Vooral als je kijkt naar supermarkten wordt je overrompeld door de wirwar aan acties en POS materialen. In deze chaos is het belangrijk dat jouw merk de attentiewaarde krijgt die het verdiend, met als uiteindelijke doel om de consument te overtuigen om jouw product aan te schaffen. Daarom is het belangrijk om in te zetten op instore communicatie. Op deze manier kun je een passende winkelpresentatie faciliteren die past bij jouw merk, inspeelt op jouw doelgroep en jouw product op z’n best presenteert.

Maar hoe zien de materialen er dan uit?

We hebben het al eerder gezegd: onze creativiteit reikt ver en de mogelijkheden zijn eindeloos! We stemmen de tactiek die we gaan hanteren natuurlijk wel af op jouw merk. Zo kan het zijn dat jouw merk een second placement nodig heeft op de vloer. Hiervoor kunnen we een Proteus-display met een op maat gemaakte sleeve ontwikkelen. Handig in omgang, multi-inzetbaar en een duurzame optie voor op de winkelvloer! Of wil je graag over de top uitpakken?Dan kunnen we bijvoorbeeld een 3D plafondhanger maken van meer dan 2 meter breed. Go bold or go home, don’t you think?

Voor wie hebben we eerder instore communicatie gemaakt?

Complete vormgeving & productie van het lokale Winterdorp voor PLUS Ammerlaan

Complete vormgeving& productie van het lokale Winterdorp voor PLUS Ammerlaan

Grafische uitwerking van lokale elementen op jute tassen voor Detail4Retail

Grafische uitwerking van lokale elementen op jute tassen voor Detail4Retail

Ontwikkeling van op maat gemaakte Ganzenborden voor Local Loyalty Group

Ontwikkeling van op maat gemaakte Ganzenborden voor Local Loyalty Group

Lokaal spaarconcept met JBL producten voor Detail4Retail

Lokaal spaarconcept met JBL producten voor Detail4Retail

Lokale bier- & wijnmerken voor De Geneughten

Lokale bier- & wijnmerken voor De Geneughten

We helpen jouw merk de spotlight te pakken in de winkel!

Met onze ervaring in de retail branche weten we wat werkt en wat niet. En… Er zijn zoveel meer dingen mogelijk dan dat jij denkt. Zowel 2D als 3D. Dus daag ons uit met jouw vraag of opmerking! Laat het hieronder achter of neem direct contact met ons op via het onderstaande telefoonnummer of e-mailadres. We denken graag met je mee!

T 085 782 1401

E info@themountainfox.nl

Bedankt! We hebben je bericht ontvangen, we nemen zo spoedig mogelijk contact op!
Oeps, er is iets niet goed gegaan. Probeer het nog eens!

Interesse in een

andere dienst van

the mountain fox?

Merkidentiteit

Merkidentiteit

Bij een merkidentiteit denkt men vaak aan een logo en een huisstijl. Eigenlijk is het nog een stap daarvoor: wat zijn de kernwaarden van jouw bedrijf? Wat wil je uitdragen? Hoe wil je bekend staan? Een sterke basis om uiteindelijk de visuele uitstraling aan te kunnen koppelen.

Huisstijl

Huisstijl

Met de ontwikkeling van je huisstijl gaan we de visuele uitwerking van jouw merk vormgeven. Diverse componenten komen hierbij aan de orde, zoals het logo, kleurgebruik, lettertypes en overige visuele uitingen die in relatie staan tot je merkidentiteit.

Marketing & Communicatie strategie

Marketing & Communicatie strategie

Het is tijd om jouw merk aan de wereld te laten zien! Maar op welke manier kun je het beste jouw doelgroep bereiken? Met een op maat gemaakte marketing & communicatie strategie gaan we inzichtelijk maken waar jouw doelgroep zich bevindt, hoe je hen het beste kunt benaderen en met welke kanalen dit het beste te realiseren is.

Online communicatie

Online communicatie

Jouw product of dienst moet zijn plekje gaan veroveren in de markt. Aangezien tegenwoordig steeds meer tijd online wordt gespendeerd door consumenten, is het belangrijk om hier ook jouw merk op een juiste manier uit te dragen. In de breedste zin van het woord: van Social Media tot website ontwikkeling.